Elsők között ülhettünk bele, az MG legújabb elektromos autójába, ami jelenleg az egyetlen kereskedelmi forgalomba kerülő teljesen elektromos meghajtású kombi a világon.
Az MG5 Electric – ilyen hangzatos nevet kapott az újdonság, ami az MG4-hez hasonlóan a SAIC cégcsoport elektromos platformjára épül. Ezzel nem egy emelt hasmagasságú SUV formát dobnak piacra, hanem meglépték azt, amiről már sokan beszéltek, a kizárólag elektromos hajtású kombit. Ez a forma egyértelműen az európai vásárlóközönségnek szól, mivel itt különösen népszerű ez a karosszéria elrendezés.
A konkrét autót már bárki megtekintheti a Duna Autó MG szalonjában Budapesten.
4544 milliméter az autó teljes hossza. Kicsit rövidebb, mint a megszokott C szegmensű kombik, legyen az Ford Focus, Kia, vagy éppen Volkswagen. A formáját nem volt sok időm ízlelgetni, de az rögtön észrevehető, hogy az első lökhárítóban kapott helyet a töltőnyílást.
MG5 csomagtér, hatótáv
A csomagtere elmarad a 600 literes álomhatártól, itt csak 479 liter lesz a pakolható hely, de ez sem kevés és legalább egy jó téglatest formát kap az ember.
Két akkumulátor csomagból lehet majd választani. A kisebb 50,3 kWh. Kapacitású, míg a nagyobb 61,1 kWh. A tájékoztató anyagok alapján ezzel már a 400 kilométeres WLTP hatótávot is eléri az MG5 elektromos kombi.
Ez majd a tesztelés során kiderül, hogy mennyit tud a valóságban, de a tapasztalataink szerint, a brosúrák adatai egyre inkább közelítenek a valósághoz, különösen a távol-keleti gyártók esetén.
(x)
A beltere lepett meg a legjobban. Sokkal jobb az elrendezése a kezelőfelületeknek mint egy MG ZS-ben. Jó az üléspozíció és szövet borítású ülések sokkal kellemesebb érzetet adnak, mint a ZS-ben próbált műbőr huzat.
Az autónak már magyar ára is van. Bruttó 14 399 000,- forinttól fog indulni és nem is lehet majd nagyon extrázni. Alapból benne lesz az összes vezetéstámogató berendezés, továbbá LED-es nappali menetfény és fényszóró, tolatókamera, Android auto és Apple carplay.